اولين حس اولين حس .

اولين حس

آشنايي با سيستم صوتي ماشين

 

آشنايي با سيستم صوتي ماشين

 

امروزه يكي از مواردي كه به آن اهميت داده مي شود سيستم صوتي خودرو است. حتي خودرو هايي كه از نظر قيمت در رده هاي بالايي قرار ندارند، هم داراي سيستم صوتي قابل قبولي مي باشند. با افزايش سطح انتظار مشتريان، خودروسازان مجبور به ارتقاء در قسمت سيستم صوتي ماشين شدند. براي بسياري از افراد سيستم صوتي اهميت بالايي دارد به طوري كه حاضر به هزينه چند ميليون توماني مي شوند. تا بهترين صداي سيستم را داشته باشند. در دنياي امروزي سيستم صوتي ماشين ها چيزي فراتر از يك سيستم پخش موسيقي و يا گيرنده راديويي مي باشند. در اين مقاله از امداد خودرو كيا قصد داريم درباره آشنايي با سيستم صوتي ماشين و نوع كاركرد آن صحبت كنيم پس با ما همراه باشيد.

 

 

سيستم صوتي ماشين چيست؟

 

گوش دادن به موسيقي يكي از لذت بخش ترين ، قسمت هاي رانندگي در شهر و جاده است. در نظر بگيريد هر چه قدر كيفيت و صداي پخش اين موسيقي بيشتر و بهتر باشد، مي تواند تجربه آرامش بخش تر و دلنشين تري باشد. امروزه تقريبا همه خودروها داراي يك پخش ساده نيز مي باشند. اما شايد در گذشته همين سيستم صوتي ساده يك آپشن لوكس براي ماشين به حساب مي آمد. سيستم صوتي نصب شده بر روي خودرو ممكن است به صورت استاندار باشد و يا مالك خودرو به صورت شخصي آن را تعويض و سيستم مورد نظر خود را نصب كند.

 

 

اجزا سيستم صوتي خودرو

 

سيستم صوتي از اجزا و بخش هاي مختلفي تشكيل شده است. بنا به مدل خودرو و كلاسي كه در آن قرار مي گيرد بستگي دارد. البته سطح قيمتي توليد كننده به صورت استاندارد سيستم هايي با اجزا مختلف را روي ماشين نصب مي كند. در برخي از مواقع اضافه شدن بعضي از اجزا مي تواند در بين آپشن هاي تيپ هاي فول مطرح مي شود. در ادامه به بررسي اجزا اصلي تشكيل دهنده سيستم صوتي خودرو خواهيم پرداخت.

بخوانيد  بررسي هيونداي وراكروز

 

 

هديونيت يا سيستم پخش خودرو

 

هديونيت در واقع همان ضبط خودرو مي باشد. اين بخش از سيستم به شما اين امكان را مي دهد تا از طريق Aux  و uSb و اتصال به آن ها به آهنگ هاي مورد علاقه خود دسترسي داشته باشيد. با پيشرفت تكنولوژي شكل هديونيت ها نيز تغيير يافته است. و به سمت مدرن تر شدن مي رود. قيمت آن ها نيز بسته به مدل و نوع نمايشگر اين محصول متفاوت  مي باشد.

 

اجزا سيستم صوتي خودرو

باند ها يا اسپيكر

 

در سيستم صوتي اسپيكر همان بلندگو يا باند است. كه يكي از اجزا مهم سيستم صوتي مي باشد. زيرا وظيفه اصلي آن، پخش صداي خروجي است كه توسط هديونيت پخش مي شود. سعي و دقت كارشناسان در همين قسمت است تا بتوانند صدايي با كيفت عالي و در برخي از موارد صداي بلند داشته باشند. اسپيكرها قطعه اي بزرگ بوده و به دو دسته كامپوننت و كواكسيال تقسيم مي شوند. باندها علاوه بر پخش صدا، جنبه زيبايي هم دارند. باندها نيز به صورت گرد و خربزه اي ( بيضي ) وجود دارند. باندهاي گرد چون كوچك تر هستند بيشتر قابل استفاده هستند. از باند هاي گرد مي توان در قسمت درب خودرو، طاقچه و داخل داشبورد استفاده كرد. همچنين قيمت مقرون به صرفه تري نيز دارند.

بخوانيد  تعمير گيربكس هيونداي

آمپلي فاير

 

كار اصلي آمپلي فاير ها افزايش كيفيت صدا خروجي دستگاه مي باشد. در زمان هايي كه صداي بلندگوها بي كيفيت و قطع و وصل مي شود، نشان دهنده كيفيت پايين صدا است. با استفاده از آمپلي فاير مي توان اين مشكل را حل كرد. صداي بي كيفيت قبل از اينكه به بلندگو برسد و پخش شود توسط آمپلي فاير تقويت شده و بعد به بلند مي رسد و پخش مي شود. كه موجب كاهش نويز، قطع و وصلي و افزايش كيفيت صدا مي شود.

ساب ووفر

 

در واقع ساب ووفر و ووفر يك نوع بلندگو هستند كه در ابعاد بزرگتر توليد مي شوند. براي اينكه از يك صداي با كيفيت و مناسب بهره ببريد بايد در انتخاب ووفر دقت كنيد. متناسب با كابين خودرو و سيستم صوتي خود ووفر و ساب ووفر خود را انتخاب كنيد. ساب ووفر هاي بيشتر در بين جوانان محبوب است. كه متاسفانه با انتخاب نامناسب و صرف هزينه هنگفت، صداي سيستم خود را به يك زمين لرزه تبديل مي كنند. اين نوع از باند ها به دليل بزرگ بودن سايز،به جاي بيشتري نياز دارند. هم جاي بيشتري در ماشين اشغال مي كنند و هم براي راه اندازي و برق رساني به يك آمپلي فاير قدرتمند نياز دارند.

توييتر

 

زماني يك موسيقي لذت بخش تر و با كيفيت تر مي شود كه تمام أمواج و فركانسش پخش شود. يعني علاوه بر صداي كوبشي و بم آن، صداي زير، نيز شنيده شود. با نصب باند هاي توييتر مي توانيد از اين امكان بهره ببريد. در زبان انگليسي كلمه توييت (tweet) به معني جيك جيك كردن است. انتخاب نام براي اين باند به همين دليل است. اگر در طبيعت قدم بزنيد صداي ريز پرندگان را خواهيد شنيد. فلسفه اين باند ها در سيستم صوتي به همين دليل است كه با قدو قامتي كه به اندازه يك پرنده دارند اما صداي ريز را مي توانند پخش كنند.

 

https://artmight.com/user/profile/3288390

https://worldغير مجاز مي باشدplay.net/member/1670441

https://p-tweets.com/system92438

https://list.ly/list/9EiG-blndgw-bydy?make_list_mode=true

https://socialsocial.social/user/system92438/

http://maps.google.com/url?q=http%3A%2F%2Fwww.***-system-car.ir/

https://replit.com/@yaribij795

https://letterboxd.com/system92438/

https://answerpail.com/index.php/user/system92438

https://www.indiegogo.com/individuals/36058901

https://slides.com/system92438

https://visual.ly/users/yaribij795/portfolio


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ دى ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۱۵:۴۰ توسط:sam موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :